Kauza - Modřany - Podlázky ( názor rozhodčího utkání )

08.02.2009 12:04

Tento článek se nachází na webu NH Litvínova

Názor rozhodčího utkání p. Bláhy

V dnešním díle se dotáváme k vrcholu kauzy a k vlastně ke startovacímu impulsu celé kauzy.Pojďme si shrnout v krátkosti průběh kauzy.K zápasu o postup ze středočeské oblasti nastoupili Modřany a Podlázky.Zápas byl po červené kartě pro vedoucího podlázek ukončen,neboť počet hráčů podlázeckého oddílu klesl pod čtyři.Rozhodčí,kapitáni a vedoucí družstva podepsali zápis a vše se zdálo být jednoznačné a každý počítal s kontumačním vítěztvím modřanských.Ovšem v úterý nabrali věci úplně jiný spád,Rozhodčí zápasu pan Bláha,který mimochodem píská i druhou ligu a působí jako prostředník mezi druholigovými rozhodčími a kluby,napsal dopis ve ktrém se mu vše rozleželo v hlavě a své předchozí rozhodnutí zpochybnil.Tento dopis Vám nyní přinášíme v plné verzi.

Vážená paní předsedkyně, tímto se na Vás obracím ohledně nedohraného utkání konaného v sobotu dne 18.10.2008 v Modřanech, mezi družstvy mužů Modřan a Podlázek, jednalo se o "A" družstvo Podlázek. Před začátkem utkání jsem pohovořil s oběma kapitány a požádal je, aby vzhledem k důležitosti utkání se k sobě chovali ohleduplně, a uvědomili si, že je to jenom amatérský sport, a případná zranění by se promítla do jejich osobního života, hlavně po finanční stránce.Zdůraznil jsem jim, že nebudu trpět žádné mluvení směrem k osobě rozhodčího. Utkání samé bylo od počátku hodně vyhecované, obě družstva byla přemotivivaná, z čehož pramenila i poměrně místy tvrdá hra obranných řad. Vzhledem k tomu, že se jednalo mezi družstvy Modřan a Podlázek o více utkání OP, byli tomuto utkání přítomni i hráči "B" týmu Podlázek, kteří jako diváci vytvářeli svým povzbuzováním enormní tlak jak na hráče tak i na mne jako rozhodčího. V 1.poločase jsem přílišně tvrdou hru,opakované fauly a nesportovní chování řešil udělováním ŽK. O poločase jsem ještě jednou apeloval na kapitány obou družstev aby svá družstva zklidnili. Toto se ale nestalo, hra byla nadále velmi tvrdá, se slovním komentářem, jednak kapitánů, což jsem respektoval, ale i ostatních hráčů. Jelikož hra pokračovala tak jak bylo již nastíněno, přistoupil jsem k udělování druhých ŽK, u hráčů kteří již byli jednou napomínáni, což znamenalo jejich vyloučení na 5minut.Toto se ale paradoxně nestalo uklidňujícím faktorem, ba naopak ještě hru více zneklidnilo, z čehož pramenilo i udělení ČK vedoucímu družstva v čase když jsem si vzal TO kvůli možnému zranění domácího hráče po pádu do brankoviště.Vedoucí se zřejmě domníval, že jsem odpískal faul proti jeho družstvu, které v té chvíli bylo v držení míče, a reagoval tak jak reagoval - pokřikem ke směrem k rozhodčímu, ale bez vulgárností. Vzhledem k tomu, že v tomto čase cca 16 minuta mělo družstvo Podlázek již dva vyloučené, a udělením ČK vedoucímu družstva, musel jeden hráč z pole opustit hřiště, čímž jejich počet klesl pod pět a já jsem utkání dle pravidel NH ukončil. Jelikož se jednalo o druhý případ v mé kariéře rozhodčího, a toto řešení považuji až za krajní, tak jsem po návratu z Dobrušky, kde jsem odpoledne ještě rozhodoval utkání 1.ligy žen, o tom co se stalo přemýšlel, v duchu si zápas přehrával a též jsem si vzal na pomoc svoje zápisky z utkání a došel jsem - bohužel - k závěru, že jsem toto utkání svojí chybou hrubě ovlivnil. V čase když jsem přerušil hru a vzal si TO jsem měl umožnit prvému hráči Podlázek, který byl vyloučen jeho návrat na hřiště, a až potom uplatnit pravidlo, že hostující družstvo kapitánem určí dalšího hráče, který bude za ved.družstva potrestán. Toto jsem ale ve vypjaté atmosféře utkání zřejmě přehlédl a nesprávně utkání ukončil, když hostující družstvo mělo dále pokračovat ve hře s pěti hráči. Další jednání hostujících hráčů, tzn. že nenastoupili po předčasném ukončení utkání do středu hřiště, a že hráč č.10 - Albrecht reagoval tak jak reagoval, za což mu byl udělen osobní trest, přikládám jejich velké frustraci, a tímto bych Vás chtěl požádat o co největší míru shovívavosti při případném udělení trestu. Vzhledem k tomu, že jsem svojí chybou hrubě ovlivnil průběh OP mužů, navrhuji následující řešení: a) anulovat toto utkání s tím, že případný nový zápas, pokud k němu budu delegován, odřídím bez náhrady na odměnu, pokud k němu bude delegován jiný rozhodčí, sdělte mi prosím č.účtu kam bych svoji odměnu za toto utkání odeslal b) po případné oboustranné dohodě obou oddílů, dohrát zbývajících cca 15 - 16 minut tohoto utkání s tím, že by se přepsal zápis o utkání ( udělené tresty by zůstaly v platnosti, pouze trest OT pro hráče Podlázek č.10 by byl anulován c) jakoukoliv jinou možností, která by byla schůdná pro oba oddíly a též pro OSK Zároveň bych Vás chtěl požádat o přiměřenou shovívavost při udělení trestu za mnou vzniklé, i když neúmyslné, ovlivnění zápasu, či dlouhodobé soutěže.

článek převzat z www.knhlitvinov.com